آخرین کاپ ها

ساخت وبلاگ

تیم تراکتورسازی در یک بازی دوستانه به پیروزی رسید.

به گزارش کاپ؛، تیم تراکتورسازی که دیدارهایی تدارکاتی خود را برای شروع لیگ برتر برگزار می کند از ساعت 18 و 30 عصر امروز در حالی به مصاف تیم عقاب رفت که قرار بود بازی از ساعت 18 برگزار شود.
در این دیدار امیر قلعه نویی تیمش را با ترکیب 4 بازیکن از تیم امید، 4 بازیکن تستی و 3 بازیکن از تیم بزرگ سالان به میدان فرستاد که علی رضا رمضانی، فاخر تهامی و فرزین گروسیان از تیم اصلی در نیمه نخست به میدان رفتند.
در نیمه نخست این مسابقه تیم میهمان با یک گل به برتری رسید و قلعه نویی بازیکنان تستی و امید را زیر ذره بین قرار داد.
در نیمه دوم سرخ پوشان با ترکیب اصلی پا به میدان گذاشتند و با ترکیب محمدرضا اخباری، محسن بنگر، خالد شفیعی، هادی محمدی، سعید آقایی، مهدی کیانی، سروش رفیعی، محمد ابراهیمی، جاسم کرار، لوسیانو ادینهو و فرزاد حاتمی وارد میدان شدند و در ادامه نیز بازیکنانی چون شهرام گودرزی، محمد ایران پوریان، محمد نوری وارد زمین شدند تا در این دیدار کادر فنی ترکیب های مختلف را آزمایش کند.
در نیمه دوم لوسیانو ادینهو و محمد ابراهیمی برای تراکتورسازان گلزنی کردند تا نتیجه نیمه نخست جبران شود و بازی با برتری سرخ پوشان پایان یابد.
در ادامه دقایق مسابقه تراکتورسازان بیشتر به حفظ توپ پرداختند تا در آخرین دیدار تدارکاتی خود را محیای لیگ برتر کنند.
این دیدار در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود تیم تراکتورسازی پایان یافت.


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 134 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:31

بازیکن 24 ساله که در سال 2013 به بایرن رفته بود، بار دیگر به باشگاه قبلی خود باز می گردد.

به گزارش کاپ، توماس توخل، سرمربی دورتموند در خصوص بازگشت ماریو گوتزه عنوان کرده که می خواهد بار دیگر لبخند این هافبک را ببیند. او در این خصوص گفت: ماریو راه سختی را انتخاب کرد. او می خواست به استادیوم ما بازگردد. همه از شرایط خداحافظی او از بایرن آگاه هستند. ماریو می تواند با رفتن به لیگ های دیگر مشکلات خود را حل کند، اما در آخر تصمیم گرفت که پیش ما بازگردد. من ماریو را به عنوان یک بازیکن مرکزی می بینم، و می خواهم بیشتر از قبل لبخند را در او ببینم. 


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 127 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:31

مدافع تیم سپاهان در تمرین گروهی تیمش شرکت کرد.

به گزارش کاپ،دنیل نوروزی عصر امروز در تمرین گروهی سپاهان شرکت کرد تا در آستانه آغاز لیگ برتر،خبر خوبی به هواداران سپاهان بدهد.

وی در جریان تمرینات بدنسازی سپاهان آسیب دیده بود.


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 144 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:31

مدافع کروات قراردادش را با باشگاه نفت تهران رسما امضا کرد.

به گزارش کاپ و به نقل از سایت باشگاه نفت تهران، ایگور پراهیچ بعد از یک فصل‌ونیم بازی در تیم پدیده خراسان، عصر امروز (پنجشنبه) با عقد قرادادی یکساله به تیم نفت تهران پیوست.

علی دایی ابتدا قصد داشت پراهیچ را با خود به تیم صبای قم ببرد اما بعد از پیوستنش به نفت تهران این بازیکن کروات هم به خواسته او راهی این تیم شد.


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 139 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:43

مهاجم بلژیکی به جدیدترین هدف نقل و انتقالاتی تیم دوم مادرید تبدیل شده است.

به گزارش کاپ، روملوی لوکاکوی بلژیکی در فهرست شلوغ بازیکنان موردنیاز دیه‌گو سیمئونه، سرمربی آرژانتینی اتلتیکومادرید قرار گرفته است.

طبق ادعای «مارکا»  این بازیکن که تا سال 2019 با اورتون قرارداد دارد، مورد توجه چند باشگاه دیگر از جمله ناپولی و بوروسیا دورتموند هم قرار دارد و اتلتیکومادرید اگر موفق به جذب او نشود، سراغ ادینسون کاوانی، مهاجم اروگوئه‌ای پاری‌سن‌ژرمن می‌رود.

دیه‌گو کاستا و آلوارو موراتا هم دیگر بازیکنان مورد توجه سیمئونه هستند اما فعلا جذب بازیکنی که 4 فصل پیش از سوی مورینیو لایق حضور در رئال‌مادرید دانسته نشد، برای باشگاه قرمز و سفیدپوش در اولویت است.


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 137 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:43

احتمال به تعویق افتادن دربی روز دوشنبه شهر منچستر وجود دارد.

 به گزارش کاپ، ممکن است به خاطر شرایط نامساعد جوی و پیش‌بینی بارش شدید در روز دوشنبه، جدال تیم‌های منچسترسیتی و منچستریونایتد در رقابت دوستانه جام قهرمانان در ورزشگاه «آشیانه پرنده» شهر پکن لغو شود.

هواشناسی چین آب و هوای نامساعدی را برای روز دوشنبه پیش‌بینی نکرده و سران دو تیم با ابراز نگرانی بابت لغو احتمالی اولین رویایی مورینیو و گواردیولا در سمت جدید، خواستار برگزاری رقابت هستند.

 گفته شده تاکنون 80 هزار بلیت بازی به فروش رفته که در صورت کنسل شدن بازی باید از سوی هواداران بازگردانده شود.


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 138 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:43

سایت فدراسیون بین المللی فوتبال تولد 40 سالگی مهاجم ایرانی سابق تیم ملی مان را تبریک گفت.

به گزارش کاپ، فدراسیون بین المللی فوتبال- فیفا تولد 40 سالگی وحید هاشمیان را با ارسال پیامی برای این بازیکن تبریک گفت.


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 168 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 16:51

جی جی بوفون نامه ای احساسی نوشت.

به گزارش کاپ،دروازبان افسانه ای یوونتوس توانست رکورد کلین شیت سری آ را بشکند و در نهایت تا قبل از پنالتی مقابل تورینو تا 927 دقیقه این رکورد را مدیریت کرد.

پس از  20 فصل حضور در دروازه ، یوونتوس ، تیم ملی ایتالیا و تیم پارما این گلر 38 ساله درباره  ارتباط احساسی خود را در شبکه مجازی منعکس کرد.

جی جی در صفحه فیس بوک خود نامه ای سرگشاده نوشت ، به چه کسی ؟؟؟ به دروازه ....

 اولین سالی که من پشت به تو ایستادم 12 ساله بودم و کار خودم را به عنوان هافبک آغاز کردم ، من گذشته خود را برای آینده امن تکذیب کردم ، یک انتخاب قلبی ، یک انتخاب غریزی ، از روزی که دیگر به تو نگاه نکردم عاشقت شدم ، برای محافظت از تو تا خط اول و آخر دفاع از تو باشم. به خودم قول داده بودم برای محافظت از تو هر کاری انجام دهم ، یا حداقل هر چقدر که توان داشته باشم انجام دهم ، هر بار دردناک بود که برگردم و ببینم که نا امیدت کرده ام. 25 سال پیش  دروازبانی شدم ، و قسم خوردم که از تو در برابر دشمنان محافظت و نگهداری کنم. من همیشه بیشتر از سلامتی خودم به سلامتی تو فکر می کنم ، هر بار که بر می گردم و به تو نگاه می کنم تلاش می کنم نا امیدیت را رو در روی تحمل کنم ، در حالی که همیشه و آگاهانه احساس گناه داشته ام.من وقتی که اولین بار پشت به دروازه کردم 12 سال داشتم ، و تا زمانی که پاهایم ، سرم و قلبم توانی داسته باشد ، به این کار ادامه خواهم داد.


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 130 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 16:51

کاپیتان اسبق تیم ملی ایران گفت: دست فیفا درد نکند که غریب نوازی می کند.

وحید هاشمیان در گفت و گو با کاپ، در این باره که فدراسیون بین المللی فیفا با ارسال پیامی تولد چهل سالگی اش را به او تبریک گفته اظهار داشت: دست فیفا درد نکند. مشخص است که فیفا چه سیستم قوی اطلاعاتی از بازیکنان تیم های ملی در دنیا در اختیار دارد که تا این حد دقیق هستند.

وی ادامه داد: خیلی برایم جالب بود که این اتفاق افتاد و من البته از طریق یکی از دوستانم متوجه این موضوع شدم. باز هم دستشان درد نکنتد که از آن سر دنیا به یاد من بودند و با این نظم در کارشان خیلی چیزها را به من و احتمالا اهالی فوتبال ایران ثابت می کنند.

هاشمیان در این باره که در چند بازی تیم ملی بازوبند تیم ملی را بربازو بسته است گفت: دقیقا به یاد ندارم که در چند بازی کاپیتان تیم ملی بودم چون تعداد آن زیاد نبود. مهم این است که اسم من به عنوان کاپیتان تیم ملی ایران در سیستم فیفا ثبت شده که برایم باعث افتخار است. کاپیتانی تیم ملی ایران هر چند کم ولی از جمله افتخاراتم در دروان زندگی ورزشی ام به حساب می آید.

پایگاه اطلاع رسانی کاپ هم تولد چهل سالگی وحید هاشمیان را به این بازیکن تبریک می گوید.


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 148 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 16:51

دور جدید تمرینات تیم فوتبال نوجوانان از فردا (اول مرداد) در رامسر زیر نظر عباس چمنیان آغاز می شود.

به گزارش کاپ، تیم فوتبال نوجوانان که خود را برای تورنمنت 8 جانبه ریاست جمهوری قزاقستان آماده می کند از فردا (جمعه اول مردادماه) اردوی جدید خود را آغاز می کند.

برهمین اساس بازیکنان دعوت شده باید راس ساعت 10 روز جمعه خود را در کمپ تیم های ملی جهت اعزام به رامسر به کادر فنی معرفی کنند. اردوی فوق به میزبانی هیات فوتبال منطقه 2 مازندران تا روز سه شنبه 5 مردادماه ادامه خواهد داشت.

اسامی بازیکنان دعوت شده به شرح زیر است:

عارف محمد علی پور، الهیار صیاد منش ، کاظم انتظاری، امیرحسین اسماعیل زاده، علیرضا اسدآبادی ، محمدرضا جعفری، طاها شریعتی، محمدمهدی سرداری، سعید آهنی، امیرحسین حسین پور، امیرحسین خدامرادی، حسین نخودکار، محسن معظمی گودرزی، مهرداد عباسی، محمد شریفی، سیدرضا موسویان، احمدرضا جلالی، یونس دلفی، علی غلامزاده، معراج اسماعیلی، محمدرضا غبیشاوی، علیرضا سواری، وحید نامداری، محمد قادری، محمدامین رضایی و مبین عشایر.


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 144 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:30

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت: متاسفانه با وجود چهار روز مانده به شروع لیگ فقط سه تیم قراردادهایشان را ثبت کرده اند.

مصطفی شهبازی در گفت و گو با کاپ، درباره اینکه کدام تیم ها برای ثبت قرارداد بازیکنان و مربیان شان به سازمان لیگ مراجعه کرده اند اظهار داشت: فردا اول مرداد است و مسابقات لیگ از چهارم شروع می شود اما هنوز 10 تیم برای ثبت قراردادهایشان به سازمان لیگ مراجعه نکرده اند.

وی افزود: استقلال، پرسپولیس و سایپا همه نفرات شان را برای ثبت قرارداد به کمیته نقل و انتقالات معرفی کردند اما از سایر تیم ها یا اصلا خبری نیست یا هنوز فهرست شان تکمیل نشده است. ما باید کارت بازی برای آنها صادر کنیم و در حالی که بیش از یک ماه از آغاز فصل نقل و انتقالات زمان سپری می شود اما همچنان بیشتر باشگاه ها اقدامی برای ثبت قراردادشان نکرده اند. 

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ خاطرنشان کرد: تا فصل قبل برای اعضای کادر فنی یازده کارت صادر می کردیم که تصمیم گرفته شد در فصل آینده یک کارت اضافه هم برای کادر فنی صادر شود تا تدارکات تیم هم کارت حضور در کنار زمین را داشته باشد. در واقع پیش از این 11 کارت برای تیم ها صادر می شد اما در فصل جدید کادر فنی 12 کارت خواهد داشت.

مسابقات لیگ برتر از روز دوشنبه چهارم مرداد با دیدار تیم های تراکتورسازی و استقلال خوزستان در تبریز آغاز می شود.


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 124 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:30

سرپرست تیم سپاهان گفت: همه چیز برای حضور یک تیم آماده و سرحال در لیگ برتر آماده است.

مهدی اخوان در گفت و گو با کاپ، درباره آخرین شرایط تیم سپاهان اظهار داشت: همه اعضای تیم با روحیه و انگیزه بالا در تمرینات حضور دارند. بازی های تدارکاتی خوبی در این مدت انجام دادیم و بازیکنان روز به روز و بازی به بازی برای حضور در لیگ آماده تر می شوند.

وی درباره ارتباط بین مربی و بازیکنان سپاهان خاطرنشان کرد: عبدالله ویسی با فضای سپاهان ناآشنا نیست. او خودش از خانواده سپاهان است و با توجه به شرایط سنی اش به خوبی با اعضای تیم ارتباط برقرار کرده و رابطه دوستانه او با بازیکنان سبب شده تا فضای رفاقتی بیشتری هم در تیم موج بزند.

سرپرست سپاهان درباره عقد قرارداد نویدکیا و موافقان و مخالفان این موضوع گفت: ما تابع خواست سرمربی تیم هستیم. هر تصمیمی عبدالله ویسی بگیرد ما آن را انجام می دهیم. انشاالله با حضور محرم همه اتفاقات فصل پیش از یادها می رود.

وی درباره آخرین وضعیت بازیکنان سپاهان برای حضور در لیگ برتر گفت: نوروزی هنوز از ناحیه صورت  شرایط مناسبی ندارد و به احتمال زیاد نمی تواند تیم را همراهی کند. پدرو هم که عضله اش کش آمده و احتمالا چهار هفته اول او را هم نداریم. باقی نفرات در شرایط خیلی خوبی هستند و سرحال قبراق در تمرینات شرکت می کنند.


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 140 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:30

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در جلسه‌ای با حضور اعضای کانون هواداران این باشگاه حاضر شد.

به گزارش کاپ، عبدالله ویسی سرمربی، مجید بصیرت مربی،‌ مهدی اخوان سرپرست، یعقوب پیری مدیررسانه‌ای و اعضای کانون هواداران باشگاه سپاهان به همراه هومن فیروزی مسئول حراست در جلسه‌ای حاضر شدند و در مورد برنامه‌های تیم برای فصل آینده صحبت کردند.

در پایان جلسه ویسی خطاب به اعضای کانون گفت: هواداران باید یاردوازدهم تیم باشند و باید قلب هواداران با قلب بازیکنان و کادرفنی یکی شود تا با قدرت برای سپاهان تلاش کنند. اگر این  اتفاق افتاد می‌توان قول قهرمانی و قول سهمیه داد.

ویسی در پایان تأکید کرد: از تمامی هواداران می‌خواهم همدل شوند تا اگر مشکلی هست با گفتمان حل کنیم باید همه یکصدا بگوییم سپاهان تا به موفیت برسیم از هواداران می‌خواهم تا پایان هفته ششم از خود تحمل نشان دهند چون من به این تیم جویای نام امیدوارم هستم.


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 129 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:16

مهاجم دو ملیتی تیم سپاهان قطعا بازی اول این تیم مقابل پدیده را از دست داد.

به گزارش کاپ، پدرو هنریکه اولیویرا که حدود یک هفته پیش در بازی دوستانه تیم سپاهان برابر گسترش فولاد در تورنمنت چهارجانبه مدافعان حرم دچار مصدومیت شد قادر به همراهی تیمش در هفته اول نخواهد بود.

براساس این گزارش عضله کش آمده پدرو در حال حاضر با فیزیوتراپی در حال درمان است اما این بازیکن تا روز سه شنبه هفته آینده که سپاهان باید مقابل پدیده به میدان برود همچنان آسیب دیده خواهد بود. علاوه بر این طبق اعلام کادر پزشکی تیم این بازیکن نیاز دارد تا سه هفته فیزیوتراپی کند و با این حساب 4 بازی ابتدایی فصل را از دست می دهد.

مهدی اخوان سرپرست تیم سپاهان در گفت و گو با کاپ این خبر را تایید کرد.


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 129 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:16

مدافع فصل پیش استقلال که به تیم نفت تهران پیوسته بود قراردادش را فسخ کرد.

به گزارش کاپ، میلاد فخرالدینی بازیکن فصل پیش استقلال که در فصل نقل و انتقالات به نفت پیوسته بود بعد از مدت تمرین با این تیم قراردادش را فسخ کرد.


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 142 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:16

دروازه بان تیم ماشین سازی تبریز گفت: وقتی با نکونانم صحبت کردم و گفتم که می خواهم در یکی از تیم های تبریزی فوتبالم را ادامه دهم فقط خوبی گفت.

مانوئل فرناندز مونیز در گفت و گو با کاپ، درباره حضورش در تیم ماشین سازی تبریز و لیگ فوتبال ایران همچنین صحبت هایی که با سرمربی این تیم داشته صحبت کرد. این دروازه بان فصل پیش در عضویت تیم دیپورتی با لاکرونیا بوده و از مجموعه دیدارهای این تیم در 18 دیدار به میدان رفته است. متن کامل این گفت و گو در ادامه می آید.

هواداران ماشین سورپرایزم کردند

درباره فوتبال ایران همواره نکات مثبتی را شنیده بودم. میدانستم که قرار است در یکی از شهرهای کشور شما فوتبال بازی کنم که علاقه مندی زیادی بین هواداران فوتبالش به این رشته وجود دارد. اصلا انتظار نداشتم وقتی وارد فرودگاه تبریز می شوم کسی به استقبالم بیاید. در فکرم بود که با نماینده باشگاه که آنجا منتظرم است به هتل بروم اما وقتی دیدم هواداران ماشین سازی در فرودگاه اسم مرا صدا می زنند سورپرایز شدم و همان جا فهمیدم که به یک تیم پرطرفدار پیوستم.

تبریزی ها مهمان نوازند

درباره ایران و مردم این کشور شنیده بودم که خیلی مهمان نواز هستند. در اینترنت هم از این مسائل نکات زیادی به چشمم خورد. چون می دانستم قرار است به اینجا بیایم به نوعی آماده پذیرایی خوب ایرانی ها از خودم بودند. به ویژه اینکه همه به من می گفتند تبریزی ها در این زمینه شهرت دارند. در همین مدت کوتاه عاشق این شهر و مردمش شدم.

از نکونام اطلاعات گرفتم

پیش از اینکه تصمیم بگیرم فوتبالم را در ایران ادامه بدهم سعی کردم با آنهایی که ایران را بیشتر می شناسند مشورت کنم. جواد نکونام را از قبل می شناختم. او از معدود بازیکنان ایرانی بود که در سال های قبل در لالیگا حضور داشت. به همین خاطر وقتی با او صحبت کردم  گفتم که می خواهم در یکی از تیم های تبریزی فوتبالم را ادامه دهم. به همین خاطر هیچ چیز بدی از او در این باره نشنیدم و فقط خوبی بود.

می خواهم گلر و رفیق خوبی باشم

همه هدف من از فوتبال بازی کردن فقط بازی نیست. من در هر تیمی که حضور داشتم سعی کردم با طرفداران تیم هم رابطه ای دوستانه ای برقرار کنم.  شنیده ام که تبریزی ها هم در این زمینه علاقمند هستند تا با بازیکنان خارجی تیم هایشان ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتم هم دروازه بان خوبی باشم و هم رفیق خوبی برای هواداران ماشین سازی.

آندو مصمم ترم کرد

من شناخت چندانی نسبت به بازیکنان ایرانی ندارم اما تعدادی از ملی پوشان ایران به خصوص کاپیتان های سال های اخیرتان را در تیم ملی می شناسم. قبل ازاینکه به ایران بیایم شنیدم که آندرانیک تیموریان هم به ماشین پیوسته است. من که تصمیمم را گرفته بودم ام وقتی این خبر من رسید در برنامه هایم مصمم تر شدم تا حتما به ماشین بیایم.

145 بازی در اسپانیا کردم

من در سال هایی که فوتبال بازی کرده ام هم در لیگ یک و هم در دوی لالیگا به دروازه بانی مشغول بودم و در مجموع 145 بار در فوتبال باشگاهی اسپانیا به میدان رفتم. همه می دانند که فوتبال اسپانیا از چه سطحی برخوردار است وبازی کردن در آن کار آسانی نیست. قصد تعریف از خودم را ندارم اما واقعا در اسپانیا بازی کردن دشوار است. 

ماشین هم پرطرفدار است

در این مدت درباره تیم های تبریزی پرس و جو کردم و شنیدم که تیم تراکتورسازی در تبریز و دیگر نقاط ایران طرفدار دارد. این برایم جالب است که یک تیم بیرون از شهر خودش هم هوادار دارد. این را هم می دانم که ماشین سازی هم به همین شکل است و مانند تراکتور درتبریز و همه جای ایران هواداران زیادی دارند.

خطیبی حرف مهمی به من زد

 وقتی با رسول خطیبی سرمربی تیمم درباره تیم های آذربایجان حرف می زدیم او از علاقه مندی بالای طرفداران فوتبال در تبریز به من گفت. او به من توضیح داد که در آذربایجان رنگ تیم ها برای طرفداران فرقی نمی کند و اینجا فوتبالدوستان همه تیم های تبریزی را تشویق می کنند. این برای من خیلی مهم بود که بدانم در چه فضایی قرار است بازی کنم.

خوشحالم که در ایرانم

از اینکه تصمیم گرفتم به فوتبال ایران بیایم خیلی خوشحالم. شاید اگر ذره ای در ذهنم تردید درباره حضورم در فوتبال ایران وجود داشت بعد از حضورم در تبریز و شرکت در اولین جلسه تمرین همه آنها برطرف شد. ما بازیکنان خیلی خوبی داریم  که آنها را در تمرین دیدم. امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی بگیریم تا طرفداران ماشین در طول فصل کاری جز خوشحالی کردن از نتایج تیم شان نداشته باشند.


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 119 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:08

تراکتورسازی برای فصل جدید، انبوهی از ستاره‌های ریز و درشت فوتبال ایران را جذب کرده است.

ستاره‌هایی که هر یک قادرند نتیجه بازی را تغییر بدهند و یک مهره موثر برای امیر قلعه‌نویی در راه رسیدن به موفقیت باشند. تراکتورسازی در خط دفاع، هادی محمدی، محسن بنگر و خالد شفیعی را در اختیار دارد. سه مدافع باتجربه که اولی به عنوان بازیکن سرباز جذب شد و دوتای دیگر، یکی تمدید کرده و دیگری از پرسپولیس راهی تراکتورسازی شده.
در دفاع راست محمد ایرانپوریان بازیکن کلیدی تراکتورسازی خواهد بود و در سمت چپ خط دفاع نیز سعید آقایی. دغدغه اصلی امیر قلعه‌نویی اما برای خط هافبک است. جایی که بازیکنان مطرحی در تراکتورسازی حضور دارند و امیر قلعه‌نویی هنوز نمی‌داند از کدام‌شان در ترکیب اصلی استفاده کند و کدامیک را روی نیمکت بنشاند.
سینا عشوری، مهدی کیانی، محمد نوری، کرار جاسم و سروش رفیعی بازیکنان تراکتورسازی در مرکز خط هافبک هستند. بازیکنانی که هر یک می‌توانند در ترکیب اصلی بازی کنند و برای تیم‌شان مثمرثمر باشند.
امیر قلعه‌نویی اما چگونه با این دغدغه شیرین کنار می‌آید؟ آیا مثل فصل قبل از دو هافبک دفاعی ثابت در ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد یا یکی از بین سینا عشوری و مهدی کیانی را روی نیمکت و کنار دست خود نگه می‌دارد تا در مواقع حساس از او استفاده کند؟
به نظر می‌رسد قلعه‌نویی با توجه به بازیکنانی که در مرکز خط هافبک در اختیار دارد روی بازی با یک هافبک دفاعی حساب باز کرده و قصد دارد چنین روشی را برای تراکتورسازی در نظر بگیرد.
با توجه به آسیب‌دیدگی سینا عشوری و دوری چند هفته‌ای او از تمرینات، مهدی کیانی تنها هافبک دفاعی تراکتورسازی خواهد بود. هافبکی که باید دوندگی‌های مرکز خط هافبک را انجام بدهد و با بازیکنان حریف بجنگد.
روی دست کیانی، تراکتورسازی سه هافبک دارد که دو تا از آنها می‌توانند در ترکیب اصلی قرار بگیرند، محمد نوری، کرار جاسم و سروش رفیعی. به نظر قلعه‌نویی فعلا روی حضور نوری و رفیعی در ترکیب اصلی تمرکز کرده و قصد استفاده از کرار جاسم را از ابتدا ندارد.
برای خط حمله نیز محمد ابراهیمی و ادینیو بال‌های راست و چپ خواهند بود و فرزاد حاتمی مهاجم هدف. مهدی شریفی نیز با توجه به مصدومیت کهنه‌اش روی نیمکت خواهد نشست تا در مواقع لزوم به بازی برود و تاثیرگذار باشد.
با این ترکیب تراکتورسازی به تیمی هجومی بدل خواهد شد.  همان تیمی که هواداران پرشور تبریزی انتظار تماشایش را دارند.

*امیر اسدی

آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 112 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 11:44

 طبق قانون، نهادهای دولتی یا نیمه‌دولتی فقط می‌توانند برای ٣ ماه بدون مدیر و با سرپرست اداره شوند.

به گزارش کاپ و به نقل از اعتماد،پس از آن مهلت ٣ ماهه، باید مدیر اصلی و مسوول واقعی با رای هیات‌مدیره یا حتی به صورت انتصابی انتخاب شود. حالا با این توضیح نگاهی به شرایط دو باشگاه مردمی پایتخت بیندازید. وقتی پروژه واگذاری سرخابی‌ها کلید خورد، پرسپولیس و استقلال که نتوانستند در خصوصی‌سازی شانسی برای فروش سهام خودشان داشته‌باشند دوباره به وزارت ورزش برگشت داده شدند. این موضوع طبق قانون به این معنا بود که هردو باشگاه باید از بودجه دولتی ارتزاق کنند و با این وجود، یک نهاد دولتی و در بهترین شرایط، نیمه‌دولتی به حساب می‌آیند. پس به عبارتی ساده قوانین شرکت‌های دولتی و نهادهای نیمه دولتی در مورد این باشگاه‌ها باید به مرحله اجرا برسد. درست است که قانون به صراحت چنین چیزی می‌گوید. اما در کمال تعجب شاهد این مساله هستیم که مسوولان مدت‌هاست که نتوانسته‌اند مدیرعامل سرخابی‌ها را انتخاب کنند.
مدیرعامل پرسپولیس یا استقلال توسط مردم انتخاب نمی‌شوند. آنها توسط هیات‌مدیره‌ای انتخاب می‌شوند که به دلیل دولتی بودن عملا پاسخگو نیستند و تجربه هم نشان داده که معمولا اختیاری از خودشان ندارند و دستورات مقامات بالا دستی را اجرا می‌کنند. از آنجایی هم که ساختار این دو باشگاه در تمام سال‌های گذشته دولتی بوده، تغییرات پیاپی ضربات جبران‌ناپذیری به ساختار و تشکیلات این دو باشگاه زده است. وجود مشکلات مختلف به خاطر نداشتن ثبات مدیریتی نقدی بوده که اکثر کارشناسان در سال‌های گذشته درباره سرخابی‌ها روی آن اتفاق نظر داشته‌اند چراکه مرور اتفاقات سال‌های گذشته به خوبی نشان می‌دهد که تا یک مسوول دولت تغییر می‌کند، بلافاصله همه ارکان مدیریتی این دو باشگاه را هم تغییر می‌دهد. تغییر ١١ مدیرعامل پرسپولیس در چند سال گذشته خود گواهی بر این ماجرا است.
در چنین شرایطی محمود گودرزی و همکارانش توانسته‌اند حداقل در یک سال گذشته با سرپرستی طاهری و افشارزاده تا حدود بسیار زیادی به مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ثبات بدهند. نتیجه این ثبات هم قدرت گرفتن این دو تیم بزرگ و مردمی در فوتبال ایران است که باعث آشتی مردم با فوتبال شده است. اما باز هم سوالی که ذهن اهالی فوتبال را به خود مشغول کرده این است که چرا مسوولان وزارت ورزش برای پرسپولیس و استقلال مدیرعامل انتخاب نمی‌کنند؟
     
نصر‌الله سجادی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در کنفرانس خبری هفته گذشته‌اش رسما تاکید کرد که به هیات‌مدیره سرخابی‌ها تذکر داده‌اند تا هرچه‌ سریع‌تر مدیرعامل را انتخاب و معرفی ‌کنند. سجادی در شرایطی این صحبت‌ها را مطرح کرد که وزیر ورزش به عنوان مثال چندی پیش درباره انتخاب مدیرعامل پرسپولیس تاکید کرده بود که مسوولان این باشگاه خودشان تمایل دارند که با اداره باشگاه به همین شکل سرپرستی انجام شود. با این حال وقتی سجادی در مقام معاون بالاترین نهاد ورزشی کشور آن صحبت‌ها را مطرح کرد، حمیدرضا گرشاسبی معاون حوزه وزارتی باز هم صحبتی را مطرح کرد که با آنچه سجادی گفته بود تفاوت داشت. حمیدرضا گرشاسبی، عضو هیات‌مدیره پرسپولیس و مدیرکل حوزه وزارتی در این باره گفت: «با توجه به اینکه هنوز این ٢ باشگاه از نظر قانونی زیرنظر وزارت اقتصاد و دارایی فعالیت می‌کنند و انتقال آنها به وزارت ورزش انجام نشده، فعلا نمی‌توانیم مدیرعامل انتخاب کنیم. تمام نامه‌نگاری‌ها انجام شده و امیدواریم هرچه زودتر نامه انتقال برسد تا منع قانونی برای انتخاب مدیرعامل برای این ٢ باشگاه وجود نداشته باشد.» البته این تناقض‌ها به همین جا ختم نمی‌شود. گرشاسبی که علاوه بر مسوولیت در وزارت ورزش در هیات‌مدیره پرسپولیس هم مسوولیت دارد‌، در شرایطی این صحبت‌ها را مطرح کرد که جعفر کاشانی، رییس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفته است: «هر چیزی در زمان خودش انجام خواهد شد و مدیرعامل هم به زودی انتخاب می‌شود»
آنچه مشخص است قانون در هر جایی حرف و اول و آخر را می‌زند. قانون صراحتا می‌گوید که مسوولان هرچه سریع‌تر باید برای استقلال و پرسپولیس مدیرعامل انتخاب کنند. اما نکته قابل تاملی که این روزها ذهن اهالی فوتبال را به خود مشغول کرده تناقض در همین صحبت‌هایی است که انجام می‌شود. چطور می‌شود معاون ورزش قهرمانی، معاون حوزه وزارتی، رییس و عضو هیات‌مدیره پرسپولیس درباره موضوع انتخاب مدیرعامل حرف‌های متفاوتی بزنند. اگر سجادی و وزارت ورزش واقعا به سرخابی‌ها برای انتخاب مدیرعامل تذکر داده‌‌اند و انجام این کار از اولویت‌های وزارت ورزش است، ‌چرا صحبت‌های گرشاسبی و کاشانی به عنوان دو عضو هیات‌مدیره پرسپولیس با هم تفاوت دارد؟ ضمنا اگر حرف گرشاسبی درباره موضوع عدم واگذاری سرخابی‌ها از وزارت اقتصاد به وزارت ورزش درست باشد، طبیعتا این دو باشگاه نمی‌توانند مدیرعامل انتخاب کنند. اما اگر واقعا چنین موردی وجود دارد پس چرا نصرالله سجادی از تذکر به هیات‌مدیره برای انتخاب مدیرعامل صحبت‌ کرده است؟
     
بهرام افشارزاده و علی اکبر طاهری این روزها با قدرت اداره باشگاه‌های بزرگ فوتبال ایران را بر عهده دارند. هیچ کدام از‌آنها هم اصلا تمایلی به قطع همکاری با استقلال و پرسپولیس ندارند و می‌خواهند به کار خودشان ادامه بدهند. نکته قابل تامل دیگر این است که هر دو سرپرست استقلال و پرسپولیس در حال حاضر بازنشسته هستند و همین مساله باعث شده که وزارت ورزش نتواند آنها را به عنوان مدیران عامل دو باشگاه انتخاب و معرفی کند. چرا که حضور آنها به عنوان مدیرعامل منع قانونی دارد. برای نوشتن از تناقض‌های مدیریتی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مثال‌های دیگری هم می‌توان زد. در حال حاضر با توجه به مصاحبه رسمی حمیدرضا گرشاسبی، معاون وزیر ورزش با توجه به عدم عودت نامه‌های واگذاری این دو تیم به وزارت اقتصاد و دارایی عملا وزیر ورزش رییس مجمع این دو باشگاه نیست و به این ترتیب نه تنها حکم سرپرستی افشارزاده و طاهری، تمدید این سرپرستی‌ها بلکه خود انتخاب اعضای جدید هیات‌مدیره هم قانونی نیستند و این وزیر اقتصاد و دارایی است که طبق قانون باید هیات‌مدیره و مدیرعامل معرفی کند. طبق ادعای معاون وزارتی وزارت ورزش اگر به دلیل عدم عودت این دو باشگاه به وزارت ورزش، این دو نمی‌توانند مدیر داشته باشند، چطور می‌توانند با همین قانون عضو جدید هیات‌مدیره داشته باشند یا حکم سرپرستی تمدید کنند؟
     
شواهد و قرائن به خوبی نشان می‌دهد که مدیران وزارت ورزش جدا از حرف‌هایی که می‌زنند در عمل هیچ تمایلی به انتخاب مدیرعامل برای پرسپولیس و استقلال ندارند. در شرایطی که آنها به صورت رسمی باید قوانین را اجرایی کنند.
تمام اهالی فوتبال ایران و کارشناسان این واقعیت را قبول دارند که انتخاب مدیرعامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اصلا نباید کار سختی برای وزارت ورزش باشد. اما تاخیر در انجام این کار و از طرفی تناقض در صحبت‌هایی که مسوولان پیرامون این مساله انجام می‌دهند، ‌عملا باعث شده عملکرد وزارت ورزش و جوانان زیر سوال برود. در واقع مدل سیاست وزارت ورزش برای اداره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی با سرپرست، درست چیزی شبیه به سیاست‌های وزارت ورزش محمد عباسی در دولت قبل است و همیشه باعث شده حواشی و مشکلات بسیار زیادی بر سر راه مسوولان به خاطر این داستان سرپرستی‌ها به وجود بیاید.
در حال حاضر برخی رسانه‌ها خبر داده‌‌اند که به زودی قرار است مدیرعامل استقلال و پرسپولیس انتخاب شوند. به هر صورت طبق قوانین وقتی مدیرعامل در شرکتی انتخاب می‌شود هیات‌مدیره، تمام یا بخشی از اختیارات خود را به او تفویض می‌کند و این موضوع شامل حال همه شرکت‌های تجاری می‌شود. در شرایط فعلی هم از نظر قانونی قابل قبول نیست که هیات‌مدیره به سرپرست باشگاه تفویض اختیار کند و به همین دلیل برای اینکه مشکلی پیش نیاید، باید هرچه سریع‌تر مدیران عامل استقلال و پرسپولیس انتخاب شوند. پس از انتخاب مدیرعامل، آن فرد قانونا به ثبت شرکت‌ها معرفی می‌شود و در آنجا صاحبان امضا و افرادی که می‌توانند اوارق تعهدآور و اسناد مالی را امضا کنند مشخص می‌شوند و بدین صورت در آینده مشکلی برای دست اندرکاران باشگاه در هنگام عقد قراردادها و باز کردن حساب بانکی در بانک‌ها به وجود نمی‌آید. به همین دلیل بهترین و دقیق‌ترین کار این است که در نخستین فرصت اعضای هیات‌مدیره فرد واجدالشرایط رابه عنوان مدیرعامل انتخاب کنند تا این حرف و حدیث‌ها به پایان برسد.
     
لیگ برتر چهارم مرداد ماه آغاز می‌شود. اگر قرار است واقعا وزارت ورزش برای این دو باشگاه مدیرعامل انتخاب کند، چرا این کار را چند ماه قبل انجام نداد؟ چرا تعیین تکلیف برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از اواخر فصل قبل در دستور کار وزارت ورزش قرار نگرفت تا مدیرعامل و هیات‌مدیره جدید اقدام به بستن تیم برای حضور در فصل جدید لیگ برتر کنند؟ اصرار وزارت ورزش برای اداره این دو باشگاه در عمل با سرپرست چه بود که انتخاب مدیرعامل آنقدر به تاخیر افتاد؟ اینها سوالات دیگری است که اهالی فوتبال ایران بدشان نمی‌آیند پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای درباره آن پیدا کنند. چرا که برای آنها سوال است که چطور برای دو باشگاه بزرگ فوتبال حرفه‌ای ایران، قرار است حالا مدیرعامل انتخاب شود! این روزها از نام‌های مختلفی هم به عنوان مدیرعامل بعدی استقلال و پرسپولیس در محافل ورزشی نام برده می‌شود. اما باید صبر کرد و دید که بالاخره وزارت ورزش و اعضای هیات‌مدیره روی کدام نام برای انتخاب مدیرعامل به تفاهم می‌رسند. البته اگر واقعا قرار باشد که مدیرعامل انتخاب کنند.


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 134 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 11:44

چیزی تا بازگشت هیجان به فوتبال ایران نمانده است.

به گزارش کاپ و به نقل از شهروند،شمارش معکوس برای شروع لیگ برتر آغاز شده و دوباره هیجان و جنجال به فوتبال ایران برمی‌گردد و همه‌چیز از نو آغاز می‌شود. اگرچه لیگ باکیفیتی نداریم و فقط لقب حرفه‌ای را یدک می‌کشد اما باز هم بدون این لیگ چیزی کم است در این فوتبال. لیگی که امسال روی کاغذ ٣ مدعی بزرگ و قدرتمند (استقلال، پرسپولیس و تراکتور) دارد. ٣ تیمی که هرکدام تا بن دندان مسلح شده‌اند و آماده جنگی بزرگ برای قهرمانی هستند. هر سه مدعی امسال لیگ تشنه قهرمانی هستند و در این راه جدال سختی را با هم خواهند  داشت. حتماً هر تیمی که بتواند در جدال‌های رودررو با بقیه مدعیان پیروز باشد شانس بیشتری برای قهرمانی خواهد داشت. از کنار تیم‌هایی مثل سپاهان، گسترش و حتی سایپا هم نمی‌توان به سادگی عبور کرد اما احتمال حضور این تیم‌ها در معادله قهرمانی کم است. تیم‌های دیگر  لیگ هم یا تقویت شده‌اند یا تضعیف. حدس زدن گزینه‌های سقوط هم کار زیاد سختی نیست اما فوتبال ایران است و‌هزار جور اتفاق غیرقابل پیش‌بینی که ممکن است تمام معادلات را به هم بریزد. در ادامه وضع ١٦ تیم لیگ برتر را در ادامه لیگ بررسی خواهیم کرد.

پرسپولیس؛ آرزوهای پروفسور

پرسپولیس مدل جدید روی کاغذ چیزی برای قهرمانی کم ندارد. سرمربی حرفه‌ای اروپایی، جمعی از ستاره‌های فوتبال ایران و جوانان با انگیزه که فصل پیش با اعتماد برانکو در فوتبال ایران مطرح شدند. مهم‌ترین ویژگی پرسپولیس امسال نداشتن نقطه ضعف‌سال گذشته است. جایی که سوشا مکانی اگر بود که با اشتباهات عجیبش پرسپولیس را به دردسر می‌انداخت و اگر هم نبود با حاشیه‌هایش تیم را دچار دردسر می‌کرد. برانکو با کنار گذاشتن بازیکنانی مثل بنگر و نورمحمدی و جذب مهره‌هایی چون سیدجلال حسینی، ماهینی، بیرانوند و نگه داشتن طارمی می‌خواهد برای قهرمانی بجنگد. البته پرسپولیس یکی از ستاره‌های فصل پیش یعنی رامین رضائیان را ندارد و باید دید پروفسور برای او جانشین پیدا کرده یا نه. پرسپولیس روی کاغذ از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی است و هواداران این تیم امید زیادی دارند با توجه به بازی‌های زیبای قرمزها، برانکو امسال بتواند اولین جامش را در فوتبال ایران به‌دست بیاورد و به طلسم ٩‌سال قهرمان نشدن قرمزها پایان دهد.

استقلال؛ پرستاره و باانگیزه

استقلال با تغییرات زیادی پا به فصل جدید می‌گذارد. منصوریان به تیم محبوبش در قامت سرمربی برگشته و در اولین قدم بازیکنانی را که فکر می‌کرد ممکن است در طول فصل تیمش را دچار حاشیه کنند کنار گذاشت. باشگاه استقلال هم تا جایی که توانست بازیکنان موردنظر او را جذب کرد. ستاره‌هایی مثل کاوه رضایی، بختیار رحمانی، وریا غفوری و کنعانی‌زادگان انتظارات را از تیم منصوریان بالا برده است. مهم‌ترین برگ برنده استقلال حفظ ستاره‌های فصل گذشته مثل رحمتی، مگویان و ابراهیمی است که توانست استقلال را به‌عنوان موفق‌ترین تیم در فصل نقل و انتقالات معرفی کند. به این تیم پرستاره احتمالاً احسان حاج صفی هم اضافه می‌شود تا یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر تشکیل شود. تصاویر تمرینات استقلال هم نشان از انگیزه بالای منصوریان و آمادگی بازیکنان این تیم دارد که حسابی استقلالی‌ها را به آینده تیمشان امیدوار کرده است. تنها مشکلی که می‌تواند باعث ناکامی استقلال شود بی‌تجربگی منصوریان در هدایت تیم‌های پرطرفدار است.

تراکتور؛ بازگشت ژنرال به روزهای اوج

امیر قلعه‌نوعی پارسال تراکتور را در رده یازدهم جدول تحویل گرفت و با فاصله یک امتیاز نسبت به استقلال چهارم لیگ کرد. قلعه نوعی اگرچه بازیکنان موثری مثل شجاع خلیل‌زاده و بختیار رحمانی را از دست داد اما تیمش آن‌قدر پرستاره و منسجم هست که غصه نبودن این دو بازیکن را نخورد. بازیکنانی مثل علیرضا رمضانی، بنگر، محمد نوری، ادینیو، کرار، محمد ابراهیمی و شهرام گودرزی خریدهای خوب تراکتور هستند. درواقع جنس قلعه‌نوعی در تراکتور جور است و او می‌تواند بعد از سال‌ها قهرمانی لیگ برتر را به تبریز ببرد. تراکتور اگر بتواند در بازی‌های مستقیم با رقیبانی چون استقلال و پرسپولیس از آنها پیشی بگیرد، می‌تواند امید زیادی به قهرمانی داشته باشد. قدرتمند بودن تراکتور می‌تواند جذابیت و هیجان لیگ شانزدهم را بیشتر و بازی‌های این تیم با بقیه مدعیان را تبدیل به فینال‌های حساس لیگ کند.

سپاهان؛ به دنبال روزهای خوش

سپاهان بعد از قهرمانی تراژیک در لیگ چهاردهم تا جایی که توانست در‌سال گذشته بد بود. عنوان یازدهمی بدترین نتیجه تاریخ سپاهان در لیگ برتر بود. این تیم قبلا در لیگ اول نهم شده بود و در لیگ چهارم عنوان دهمی را به‌دست آورد تا در سالی که سه سرمربی به خود دید عنوانی بهتر از یازدهمی نصیبش نشد. حالا سپاهان با سرمربی قهرمان فصل گذشته و تیمی که کاملا متحول شده می‌خواهد به سطح اول فوتبال برگردد. ویسی در اولین قدم بازیکنان قدیمی و پا به سن گذاشته سپاهان مثل عقیلی، احمدی و گردان را کنار گذاشت و تیمش را جوان کرد. او با نویدکیا هم کاملا سیاستمدارانه برخورد کرد تا جایی که نویدکیا با نوشتن نامه معذرت‌خواهی به تمرینات سپاهان برگشت و ویسی این حاشیه بزرگ را فعلا برای تیمش حل کرد. او به قول خودش برای متحول‌کردن سپاهان به اصفهان رفته و باید دید می‌تواند به این هدف بزرگ برسد و سپاهان را به دوران اوجش برگرداند یا نه.

استقلال خوزستان؛ باز هم شگفتی‌ساز؟

شگفتی‌ساز فصل قبل را نمی‌توان جزو مدعیان فصل آینده به حساب آورد، مگر این‌که باز هم شگفتی ساز شوند. استقلال خوزستان ویسی و خسوس دو عامل قهرمانی فصل پیش را از دست داد. سرمربی جوان این تیم پورموسوی است که امید زیادی به تیمش دارد و دستیار و تئوریسین اصلی ویسی بوده است. استقلال اسکلت تیم فصل قبل را حفظ کرده و این مهم‌ترین ویژگی‌اش است. شاید استقلال خوزستان بتواند در این فصل سهمیه آسیایی‌اش را حفظ کند اما قهرمانی دور از دسترس به نظر می‌رسد.

صبا؛مدعی سقوط

صبا می‌تواند یکی از مدعیان اصلی سقوط به لیگ دسته اول باشد. تیمی که به دلیل مشکلات مالی علی دایی و چند بازیکن آن را رها کردند تا صمد مرفاوی، روی نیمکت این تیم بنشیند. صبا با توجه به وضعیتی که دارد و مشکلات مالی که همیشه با آن درگیر بوده به احتمال زیاد یکی از کاندیداهای سقوط خواهد بود.

فولاد؛ در محدوده قرمز

بالاخره دراگان اسکوچیچ از فولاد رفت تا نعیم سعداوی به آرزوی همیشگی‌اش برسد و روی نیمکت فولاد بنشیند. فولاد امسال دست به جوانگرایی زده و ترجیح داده به جای خرید از بازار نقل و انتقالات از تیم‌های پایه استفاده کند. شاید فولاد بتواند امسال باز هم پدیده به فوتبال ایران معرفی کند اما نمی‌تواند جزو مدعیان حضور در نیمه بالای جدول باشد.

صنعت نفت؛ در نزدیکی سقوط

بقا در لیگ برتر کاری دشوار برای صنعت نفت است. تیمی که با نادر دست‌نشان می‌خواهد لیگ را آغاز کند و به جز رضا نوروزی و عقیل اعتمادی بازیکن شناخته شده و در حد لیگ برتر ندارد. نماینده آبادان که با دست خالی وارد لیگ برتر می‌شود کار دشواری در این ماراتن طولانی و نفسگیر دارد و باید تلاش زیادی برای بقا در لیگ داشته باشد.

نفت؛ در اندیشه بقا

نفتی‌ها بعد از این‌که در تهران ماندگار شدند، فرصت زیادی برای جشن و پایکوبی نداشتند. اسپانسر پرسپولیسی این باشگاه اول افشین پیروانی و بعد علی دایی را به‌عنوان سرمربی تیم انتخاب کرد. نفت تقریبا همه ستاره‌هایش به جز امیرارسلان مطهری را در فصل نقل و انتقالات از دست داد. بیرانوند، جلال حسینی، وحید امیری، علی قربانی و کوروشی از نفت رفتند و بازیکنانی مثل آل‌نعمه و محمد قاضی جذب شدند. به نظر می‌رسد تیم علی دایی نتواند برای موفقیت بزرگی در لیگ تلاش کند. این تیم نهایتا می‌تواند به بقا در لیگ فکر کند چون خیلی دیر تکلیفش روشن شد و ستاره‌ای هم ندارد که روی آن حساب کند.

ذوب آهن؛ فقط جام حذفی

تیم یحیی گل‌محمدی با قهرمانی در جام حذفی عملکرد ناامیدکننده‌اش در لیگ را جبران کرد. تیم یحیی امسال مهم‌ترین ستاره‌اش را از دست داد. رفتن کاوه ضایی و پیدا نکردن جانشین برای او بزرگترین نقطه ضعف ذوب‌آهن است. آنها حسن‌زاده را هم به سایپا فروختند و در کمال تعجب با خونسردی در فصل نقل و انتقالات عملکرد سایر تیم‌ها را به نظاره نشستند. ذوب‌آهن چند ماه حدادی‌فر میدان‌دارش را هم در اختیار ندارد تا یحیی با چالش بزرگی روبه‌رو شود. با توجه به نقل و انتقالات این تیم به نظر می‌رسد ذوب‌آهن امسال هم بخواهد کوتاه‌ترین راه را برای کسب سهمیه و موفقیت انتخاب کند:  جام حذفی. چون بعید است زور این تیم به بزرگانی چون استقلال، پرسپولیس و تراکتور برسد.

پیکان؛ آسانسور رفت و برگشت به لیگ یک

پیکان، این باشگاه متمول تهرانی در سال‌های اخیر درحال رفت و آمد به لیگ یک و لیگ برتر بوده است. این تیم دو‌سال گذشته با خریدهای گرانقیمت مثل مهدی رحمتی و ساموئل می‌خواست شگفتی‌ساز لیگ برتر شود اما دوباره به لیگ یک برگشت و با مرزبان دوباره لیگ برتری شد. پیکانی‌ها امسال را با آقا معلم فوتبال ایران آغاز کرده‌اند. مجید جلالی برخلاف همیشه که دست به جوانگرایی می‌زند در پیکان به سراغ قدیمی‌ها هم رفته تا تیمش تلفیقی از جوان‌ها و باتجربه‌ها باشد. او امیدوار است با حضور بازیکنانی مثل رحمان احمدی، امیرحسین صادقی و آرش برهانی که هر سه آخرین سال‌های فوتبال‌شان را سپری می‌کنند بتواند پیکان را در لیگ برتر نگه دارد.

سایپا؛ مطمئن و بدون حاشیه

سایپا با مجید جلالی نتوانست آسیایی شود تا آقا معلم از جمع نارنجی‌پوشان کنار گذاشته شود و فرکی که یک نیم فصل استراحت کرد روی نیمکت این تیم بنشیند. او بعد از دو قهرمانی پی در پی با فولاد و سپاهان، با ناملایمتی از سپاهان کنار گذاشته شد و ترجیح داد مدتی استراحت کند. او در نقل و انتقالات با کنار گذاشتن بازیکنانی مثل مهدی دغاغله، آندرانیک تیموریان، مجید ایوبی، میلاد میداوودی و مسعود ابراهیم‌زاده به سمت جوان کردن تیمش رفت. او شاه مهره تیمش را از ذوب‌آهن آورد تا مشکل گلزنی سایپا را با مسعود حسن‌زاده حل کند. فرکی جوانان خوب و با انگیزه‌ای مثل مهدی ترابی دارد و روی آنها هم حساب ویژه‌ای باز کرده است. باید دید فرکی می‌تواند موفقیتش با فولاد و سپاهان را با سایپا هم تکرار کند یا نه.

گسترش؛ حمله به سهمیه

شگفتی‌ساز لیگ شانزدهم می‌تواند تیم دوم تبریز باشد. تیمی که سرمربی باهوشی مثل فراز کمالوند دارد که توانست در فصل نقل و انتقالات به خوبی نقاط ضعف تیمش را پوشش دهد. باشگاهی که مالک متمول آن تمام امکانات و سخت افزارهای لازم برای موفقیت را در اختیار تیم قرار داده و هیچ بعید نیست که تیم امسال فراز کمالوند بتواند آرزوی آسیایی شدن گسترشی‌ها را برآورده کند. گسترشی‌ها یکی از اصلی‌ترین عوامل قهرمانی فصل گذشته استقلال خوزستان را در اختیار دارند و امیدوارند خسوس شاهکارهای فصل گذشته را برای آنها هم تکرار کند. خلعتبری و پریرا هم از نصف جهان به تبریز کوچ کردند تا کنار ستاره‌های فصل قبل مثل باتیستا و داریوش شجاعیان این تیم را به سرمنزل مقصود برسانند.

پدیده؛معمولی در میانه جدول

خیلی بعید است که تیم اول شهر مشهد امسال هم بتواند شگفتی خاصی از خودش نشان دهد. پدیده که فصل گذشته روزهای پر فراز و نشیبی را پشت‌سر گذاشت، در میانه دوم جدول قرار گرفت. این تیم برای امسال هم سورپرایز خاصی در فصل نقل و انتقالات رو نکرد. مهاجری به‌عنوان سرمربی ماندگار شد. شهاب گردان که در لیست مازاد طلایی‌پوشان اصفهان بود بعد از سال‌ها دوباره به مشهد برگشت و کفشگری کنار گذاشته شده توسط پرسپولیس هم به این تیم پیوست. میلاد کمندانی و خرسندنیا هم جوانانی هستند که شاید بتوانند به‌عنوان پدیده‌های جوان خودشان را مطرح کنند. احتمالا پدیده امسال هم مثل‌سال گذشته تیمی معمولی در میانه‌های جدول است.

ماشین‌سازی؛ نخستین حضور در لیگ برتر

تیم قدیمی تبریز برای نخستین‌بار توانست طعم حضور در لیگ برتر را بچشد. رسول خطیبی، با این تیم از لیگ برتر به لیگ یک آمد تا ماشین‌سازی سومین تیم تبریزی باشد که با خطیبی به لیگ برتر می‌آید. با حضور آندو که وزنه سنگینی در ماشین سازی خواهد بود و با بودن بازیکنان جوان و با انگیزه این تیم می‌تواند یکی از شگفتی‌سازان لیگ باشد. خطیبی امسال پیام صادقیان را هم به تبریز برده تا بلکه او را احیا کند.

سیاه جامگان؛ بقا ادامه دارد

سیاه جامگان یکی از تیم‌هایی بود که در فصل گذشته احتمال زیادی داشت که سقوط کند. این تیم تا لبه پرتگاه سقوط هم رفت اما فرهاد کاظمی آن را در لیگ نگه داشت تا دو نماینده مشهد در لیگ برتر حفظ شود. این تیم در فصل نقل و انتقالات هم تحرک خاصی به غیر از جذب چند پرسپولیسی سابق  نداشت و حتما مهم‌ترین هدف کاظمی این است که تیمش را در جدول یکی دو پله بالاتر ببرد و در لیگ نگه دارد.


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 132 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 11:44

در شرایطی که مهاجم محبوب آبی ها رضایت نامه خود را دریافت کرده، اخباری مبنی بر حضورش در تیمهای ایرانی شنیده می شود.

به گزارش کاپ، سجاد شهباززاده روز گذشته بعد از جلسات متعدد با مسولان باشگاه استقلال بالاخره توانست رضایت آنها را با بخشش طلب 700 میلیونی اس جلب کند و نامه فسخ قرارداداش را بگیرد.

با اینکه اکثر رسانه ها و همچنین مسولان باشگاه استقلال اعلام کرده اند که مهاجم گلزن 2 فصل اخیر استقلال برای حضور در آلانیا اسپور از استقلال جدا شده اما برخی از اخبار از احتمال این مهاجم در ایران و مذاکره با تیمهای تبریزی حکایت دارد. در شرایطی که شهباززاده قید ترکیه را بزند و به یکی از تیمهای ایرانی بپیوندد، قطعا شوک بزرگی به استقلالی ها وارد خواهد شد.


آخرین کاپ ها...
ما را در سایت آخرین کاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار cup بازدید : 140 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 10:37